mountainbike.be
15/12/2014
Algemeen

Sven Nys-effect bij Trek: 'Groeiende merkbekendheid'

De Belgische kampioen in het mountainbiken is momenteel als veldrijder niet meteen aan zijn beste weken bezig, maar toch blijven de sponsors van Sven Nys veel publiciteit vangen. Ook fietsenbouwer Trek, die vooral in de VS een Nys-effect voelt.
Sven Nys won in Baal meteen op zijn nieuwe Trek
© Photopress.be
Sinds 1 januari rijdt Sven Nys op een Trek Boone 9
© Photopress.be

Sven Nys ruilde op 1 januari zijn Colnagofietsen in voor tweewielers van Trek. In de eerste plaats als veldrijder uiteraard, maar ook als mountainbiker. En dus profiteert ook de MTB-afdeling van Trek mee van het ‘effect-Nys’. “Het is niet zo dat de verkoop van onze hardtails in de Benelux nu plots sterk gestegen is dankzij de sponsoring van Sven, maar je merkt wel dat onze merkbekendheid groeit”, mat Martin Sneeuw, Marketing Media Specialist bij Trek Benelux, enkele weken terug de winst op tijdens een gesprek met Mountainbike.be.

Het grootste effect is echter merkbaar in de VS: bij de fans én in de fabrieken van Trek zelf. “De verkoop van onze cyclocrossfietsen is gestegen”, weten John Riley en Travis Ott, twee Amerikaanse MTB-verantwoordelijken bij Trek. “En we hebben dankzij de input van onze gesponsorde veldrijders grote stappen gezet in onze ontwikkeling (van de Trek Boone, de topveldritfiets van het Amerikaanse merk, red.). Maar de grootste winst zit toch in de groeiende aandacht voor het veldrijden in de VS. Die stijgt dankzij Sven enorm.”

Auteur: Simon Lamon
tags Sven Nys Trek Martin Sneeuw Travis Ott John Riley

Deze site maakt gebruik van cookies om de site optimaal te laten werken.

Cookies zijn kleine bestanden die gebruikt worden om de instellingen van deze site te bewaren.

Cookies vertellen ons niet wie je bent.

Wil je meer weten over cookies, lees dan onze cookie policy