mountainbike.be
16/11/2017
Fietsen

Bultaco lanceert betaalbare speedelec Brinco R-B

Het Spaanse Bultaco Brinco voegt 'een meer toegankelijke, uiterst sportieve versie' toe aan zijn speedelec-gamma: de Brinco R-B. Het beste nieuws: hij is een stuk goedkoper dan zijn broertjes.
Bultaco Brinco lanceert een betaalbare speedelec
© Bultaco Brinco
De Brinco R-B: optisch meer motorfiets dan MTB
© Bultaco Brinco
De cockpit van de Brinco R-B
© Bultaco Brinco

Speedelecs zijn elektrisch ondersteunde fietsen die tot een snelheid van 45 km/u gaan. Bultaco Brinco is een grote naam in dit segment, en paste voor zijn nieuwe Brinco R-B de 'less is more'-filosofie toe. Terug naar de essentie dus. Dus is ook hier de rijder aan zet met onafhankelijke controle over de pedalen en het gashendel. Ook de degelijkheid qua materialen en afwerking staan volgens de producent op een vergelijkbaar hoog niveau als de andere Brinco’s.

De radicale Brinco R-B onderscheidt zich uiterlijk van de Brinco R door een supercleane high-tech look. In vergelijking met zijn ‘grote broer’ verdwenen zowel de spatborden als de plastic cover van het subframe. Op het vlak van transmissie is Bultaco’s nieuwste uitgerust met Sram’s X5 componenten. Zowel het display als de achtervering - pre-load en rebound - krijgen een iets eenvoudigere uitvoering.

Desondanks boet deze zwarte blikvanger niets in op het vlak van prestaties, belooft men. Dankzij een topvermogen van 2 kW is deze Brinco R-B namelijk in staat om een topsnelheid van 60 km/u te halen. Qua autonomie mag je rekenen op een maximaal bereik van 60 kilometer. Het beste nieuws is misschien wel de prijs van de nieuwe Brinco R-B: met zijn 3.995 euro is de jongste telg van de Bultaco-familie meteen de eerste Brinco in een heel ander marktsegment. De Brinco R-B is vanaf begin december beschikbaar bij de Bultaco-dealers in België en Nederland.

Begin december brengen we een review over de nieuwe Bultaco Brinco R-B

Technische specificaties

Goedkeuring: NEEN
Kleuren: Zwart-geel/zwart-blauw
Motor: Brushless/Permanente magneten/Wisselstroom/Op achterwiel, Zelfbeschermings- en geïntegreerde diagnosesysteem, Max vermogen 2kW
Max snelheid: 60km/h
Motormanagement: geen rijmodi / ingebouwd zelbeschermings- en diagnostisch systeem
Autonomie: tot 60km
Batterij: CAPACITEIT: 1,3kWh / CELLEN: Lithium-Ion met hoge levensduur / BMS (Battery Management System) CAN Bus / INPUT: 58,8V
Oplader: Off Board @8A /  Gewicht: 1,5Kg / Oplaadtijd: 3h
Overbrenging: 9 versnelling/ Tandwiel Z34
Display/Connectiviteit: throttle grip display
Frame: Single beam en achterbrug van aluminium
Standaard: geen
Ophanging vooraan: Verstelbare upside-down vork, 180mm
Ophanging achteraan: Verstelbare monoshock (in- en uitgaande demping en voorspanning), Veerweg 217mm
Stuur: Sport stuur – Breedte 760mm
Voorremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 2 zuigers
Achterremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 2 zuigers
Voorwiel: Velg offroad: 24″ / Band: 24×3″ (Off Road)
Achterwiel: Velg offroad: 24″ / Band: 24×3″ (Off Road)
Voorlicht: geen
Achterlicht: geen
Wielafscherming: geen spatborden
Pedalen: Reflecterende antislip laag en afgedichte lagers
Zadel: Sport
Lengte: 1848mm
Wielbasis: 1200mm
Hoogte Zadel: STANDARD: MAX 1.164,2 – MIN 1.061 mm
Gewicht: 38kg
Garantie: 2 jaar

Auteur: Simon Lamon
tags Bultaco Speedelec
Linkpartner

Deze site maakt gebruik van cookies om de site optimaal te laten werken.

Cookies zijn kleine bestanden die gebruikt worden om de instellingen van deze site te bewaren.

Cookies vertellen ons niet wie je bent.

Wil je meer weten over cookies, lees dan onze cookie policy